کشف بیش از ۲۷۰۰ عینک آفتابی قاچاق به ارزش ۱.۵ میلیارد تومان در بازار تهران ماجرای توقف یک حکم اعدام توسط شهید رئیسی و توبیخ قاضی چه بود؟ تفاوت انتقال مال غیر با کلاهبرداری ایران با جرم زدایی از مواد مخدر مخالفت کرد زائران رضوی در بازگشت به شهر‌های خود تعجیل نکنند | جاده‌های خراسان رضوی لغزنده است (۳ خرداد ۱۴۰۳) راهبرد شهیدجمهور برای چالش‌های زیست محیطی گره‌گشایی دیپلماتیک بود ارائه بیش از ۶۸۰۰ خدمت درمانی به حجاج ذخیره ۲ ماهه شیرخشک در کشور مهار آتش در منزل مسکونی واقع در خیابان فکوری مشهد+تصویر(۳ خرداد ۱۴۰۳) اولین اقدام دولت شهیدِ جمهور، واردات ۱۰میلیون دوز واکسن کرونا بود توزیع شیر رایگان؛ اقدامی که پس از ۶ سال وقفه با دستور شهید جمهور احیا شد شمار امدادرسانی به شرکت‌کنندگان آیین تشییع شهید جمهور به هزار و ۱۰۰ نفر رسید (۳ خرداد) ورود و تشرف ۱۰ هزار زائر ایرانی به مکه مکرمه امدادرسانی هلال‌احمر خراسان رضوی به ۸۰ نفر از حاضران در آیین تشییع رییس‌جمهور برقراری ۷۰ پرواز فوق‌العاده سران عالی رتبه خارجی در فرودگاه مهرآباد هشدار وقوع سیل به ۱۰ استان کشور (۳ خرداد ۱۴۰۳) کشف بیش از ۵ کیلو مواد مخدر از از کوله پشتی مسافر لزوم مبارزه مداوم با مافیای زباله پوشش متنوع زائران مسجدالنبی (ص) در حج ۱۴۰۳ + عکس اطلاعیه آموزش‌وپرورش تهران درباره امتحانات پایه نهم + جدول
سرخط خبرها

اسفناج گردو، خورش اصیل دامغانی است+ طرز تهیه

  • کد خبر: ۹۶۶۴۳
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
اسفناج گردو، خورش اصیل دامغانی است+ طرز تهیه
خورش اسفناج گردو دامغانی یه خورش اصیل ایرانی بسیار مقوی و خوشمزه است. از جمله خواص شگفت انگیز گردو این است که گردو یک منبع غنی از چربی‌های سالم مثل امگا ۳، پروتئین و فیبر می‌باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، برای ما ایرانی‌ها همراه کردن برنج که به قوت غالبمان تبدیل شده است با انواع خورش‌های خوشمزه، افزون بر اینکه تنوعی در برنامه غذایی مان ایجاد می‌کند، به غنای مواد دریافتی روزانه مان هم کمک زیادی خواهد کرد. اسفناج گردو یکی از همین خورش هاست که اصالت دامغانی دارد و بسیار مقوی و خوشمزه است. گردو و اسفناج موجود در این خورش، آن را به مجموعه‌ای کامل از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن تبدیل کرده است.

مناسب برای: ۴ نفر

زمان تهیه:۱۸۰ دقیقه

مواد لازم برای تهیه خورش اسفناج گردو:

گوشت گوسفندی: ۴۰۰ گرم
اسفناج: یک کیلوگرم
سیر: ۲ حبه
پیاز: یک عدد
گردو: ۲.۳ پیمانه
روغن: به میزان لازم
نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین: به میزان لازم
رب گوجه فرنگی: به میزان لازم
زعفران:به میزان لازم

روش تهیه خورش اسفناج گردو :

قابلمه متوسطی را روی شعله گاز بگذارید. مقداری روغن داخل آن بریزید تا داغ شود. سپس پیاز‌ها را نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه بریزید و تفت بدهید تا نرم و سبک شوند.

سیر‌ها را رنده و به پیاز‌ها اضافه کنید و کمی دیگر تفت بدهید. مقداری زردچوبه به پیازداغ اضافه کنید و باز هم تفت بدهید تا زردچوبه رنگ باز کند.

گوشت‌ها را مکعبی برش بزنید و به پیازداغ اضافه کنید. تا زمانی که گوشت تغییر رنگ نداده است، به تفت دادن ادامه بدهید.

رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید و کمی دیگر تفت بدهید تا طعم خامی آن گرفته شود. حالا مقداری آب به آن اضافه کنید. آب که جوش آمد، شعله را کم کنید.

گردو‌های آسیاب شده را درون تابه‌ای کمی تفت بدهید تا چربی اش را پس بدهد. سپس گردو را به مواد گوشتی در حال پخت اضافه کنید.

اسفناج‌ها را که در اندازه متوسط خرد کردید، درون تابه‌ای کمی تفت بدهید تا سبک شوند. سپس آن‌ها را نیز به خورش اضافه کنید تا باهم بپزند.

در مرحله پایانی، زعفران دم کرده، نمک، فلفل و دارچین را نیز به خورش اضافه و طعم آن را بنابر ذائقه خود تنظیم کنید. سپس اجازه بدهید خورش حدود ۲ ساعت بپزد و خوب جا بیفتد.

*این خورش را با گوشت مرغ نیز می‌توان درست کرد.
*در صورت تمایل، به جای رب گوجه فرنگی، می‌توانید از رب انار استفاده و بنابر ذائقه خود، با افزودن آب غوره یا شکر، طعم خورش را تنظیم کنید.
*افزون بر اسفناج، از سبزی‌های معطری مانند گشنیز نیز می‌توان در تهیه این خورش استفاده کرد.

طرز تهیه اسفناج گردو | خورش اصیل دامغانی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->